Â
Retourneren, kan ik de gordijnen en vouwgordijnen retour sturen?
Algemeen
De producten worden gemaakt volgens het door jou ingevulde bestelformulier, controleer daarom goed wat je besteld om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Meet bij (vouw)gordijnen zeker twee keer de benodigde maten. De gordijnen en vouwgordijnen die u via Okika koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Het kan helaas voorkomen dat er een fout is gemaakt met je bestelling of dat er een fout in de stof/print zit. Wanneer je een klacht hebt lossen wij deze graag zo snel mogelijk op.
Je kunt gebruik maken van de Inmeet & montage service, dan zijn wij ook verantwoordelijk voor de maatvoering.
Klachten
Licht ons zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na levering, in over jouw klacht door een mail te sturen naar:Â klantenservice@okika.nl of gebruik ons standaard onderstaande formulier. Stuur vervolgens de producten binnen 14 dagen naar ons op. Gegronde klachten worden door ons binnen 30 dagen opgelost. Mochten wij niet in staat zijn om je klacht binnen deze termijn af te handelen dan ontvang je hierover bericht en overleggen we voor een passende oplossing. Mocht je zelf verkeerde informatie hebben doorgegeven kan je een offerte opvragen voor het herstellen van de fout bij de klantenservice:Â klantenservice@okika.nl
Kortom:
Je hebt na ontvangst van de gordijnen/vouwgordijnen/behangwand 14 dagen de tijd om ons in te lichten over jouw klacht. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen, de verzendkosten vergoeden wij wanneer je klacht gegrond is. Je klacht wordt binnen 30 dagen door ons opgelost.
Kan ik de producten (stof per meter)Â retour sturen?
Algemeen
Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour sturen zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van de herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via klantenservice@okika.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Klachten
Licht ons zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na levering, in over jouw herroeping van de overeenkomst door een mail te sturen naar:Â klantenservice@okika.nl en vermeld daarbij je naam, adres, aankoopdatum en factuurnummer of gebruik hiervoor ons standaard formulier.
Op maat gemaakt
Op maat gemaakte producten worden niet retour genomen. Gordijnen, vouwgordijnen en behangwanden wordt op de door de klant aangeleverde maat geproduceerd en daarom niet retour genomen. De herroepingsplicht is hierop niet van toepassing.
ORD platform
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@okika.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Retouradres
Okika
P van der Meerschstraat 21
1689 XP Zwaag
Nederland